MIJN MOTORFIETS:

Aankoop op factuur
Gratis verzending vanaf €500
Veilig betalen met SSL
14 dagen retour

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave

  1. Geldigheid
  2. Sluiting van de overeenkomst
  3. Herroepingsrecht
  4. Prijzen en betalingsvoowaarden
  5. Hefboom- en verzendvoowaarden
  6. Vorderingen tot schadevergoeding
  7. Toepasselijk recht
  8. Alternatieve geschillenbeslechting

1) Geldigheid

1.1 Deze algemene voorwaarden van RWN Online GmbH (hierna 'verkoper') zijn van toepassing op alle overeenkomsten die een consument of ondernemer (hierna 'klant') met betrekking tot de door de verkoper in zijn onlineshop getoonde producten en/of diensten met de verkoper afsluit. Hierbij wordt het opnemen van eigen voorwaarden van de klant tegengesproken, tenzij anders is overeengekomen.

1.2 Een consument in de zin van deze algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling verricht voor doeleinden die overwegend buiten de zelfstandige uitoefening van een beroep of bedrijf vallen. Een persoon in dienst van deze algemene voorwaarden is iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon of vereniging van personen die een rechtshandeling verricht in het kader van de zelfstandige uitoefening van een beroep of bedrijf.

1.3 Op overeenkomsten betreffende de levering van goederen met digitale elementen zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij anders bepaald. De verkoper is niet alleen verplicht om de goederen te leveren, maar ook om digitale inhoud of digitale diensten (hierna "digitale producten" genoemd) aan te bieden die deel uitmaken van de goederen of zodanig met elkaar verbonden zijn dat de goederen hun functie niet op een andere manier kunnen vervullen.

2) Sluiting van de overeenkomst

2.1 De in de onlineshop van de verkoper getoonde productomschrijvingen vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen ertoe de klant uit te nodigen om een bindende overeenkomst aan te gaan.

2.2 De klant kan via het in de onlineshop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier een bestellformulier plaatsen. Hierbij gat de klant, nadat hij de geselecteerde goederen en/of diensten in de virtuele winkelmand heeft doorlopen en de digitale bestelprocedure heeft, door het klikken op de knop ter afronding van de bestelling een bindende koopovereenkomst aan m.b.t. de goederen en/of diensten zich in de winkelmand bevinden. De bestelling kan echter pas worden verzonden nadat de klant het hokje voor 'Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord' heeft aangevinkt om de contractuele voorwaarden te accepteren.

2.3 De verkoper kan de bestelling van de klant binnen 5 dagen accepteren,

  • een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) aan de klant af te geven, waarbij de ontvangst van de orderbevestiging door de klant is overeengekomen, of
  • door de bestelde artikelen aan de klant te leveren, waarbij de ontvangst van de artikelen door de klant bepalend is, of
  • door de klant te vragen na levering van deze bestelling te betalen.

De verkoper stuurt de klant in elk geval een bevestiging van de bestelling toe met daarbij een toelichting over hoe de algemene voorwaarden via de functie 'Afdruckken' gedownload en afgedrucknen kunnen worden.

Als er meerdere van de bovenstaande alternatieven zijn, wordt de bestelling geannuleerd als een van de bovenstaande alternatieven als eerste wordt besteld. Als de verkoper de bestelling van de klant niet binnen de genoemde termijn accepteert, dan geldt dit als afwijzing van de overeenkomst, met als gevolg dat de klant niet meer gebonden is aan zijn intentieverklaring.

2.4 Wanneer de klant bij de bestelling 'PayPal Expres' als betaalmethode kiest, verstrekt hij door op de knop ter afronding van de bestelling te klikken ook meteen een betaalopdracht aan zijn betalingsdienstaanbieder. In afwijking van paragraaf 2.3 verklaart de verkoper in dit geval de bestelling van de klant te accepteren op het moment dat de klant op de knop klikt aan het einde van de bestelling en de betaling is verricht.

2.5 De termijn om de bestelling te accepteren begint op de dag na het plaatsen van de bestelling door de klant en eindigt aan het einde van de vijfde dag na het plaatsen van de bestelling.

2.6 Bij het plaatsen van een bestellformulier via het online bestelformulier van de verkoper wordt de inhoud van de overeenkomst door de verkoper opgeslagen. De klant ontvangt na het verzenden van zijn bestelling naast de overeenkomst de geldende algemene voorwaarden en klantinformatie in tekstvorvorm (bijvoorbeeld per e-mail, fax of brief). Als de klant een gebruikersaccount heeft geregistreerd in de online shop van de verkoper voordat hij zijn bestelling heeft geplaatst, worden de bestelgegevens gearchiveerd op de website van de verkoper en gratis beschikbaar gesteld aan de klant via zijn met een wachtwoord beveiligde gebruikersaccount door middel van de relevante inloggegevens.

2.7 Voordat de klant zijn bindende bestelling via het online bestelformulier van de verkoper verstuurt, kan de klant zijn ingevoerde gegevens met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties wijzigen. Bovendien zijn alle ingevoerde gegevens voor het versturen van de bindende bestelling nog eens in een bevestigingsvenster te zijn, en kunnen deze ook daar met de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties worden gecorrigeerd.

2.8 De verkoper staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2.9 Voor het sluiten van de overeenkomst is uitsluitend een Nederlandstalige versie beschikbaar.

2.10 Het proces van bestellen en contact opnemen verloopt via e-mail en automatische orderverwerking. De klant is er verantwoordelijk voor dat het door hem opgegeven e-mailadres correct is, zodat de door de verkoper naar dit e-mailadres verzonden berichten ontvangen kunnen worden. De klant moet er in het bijzonder voor zorgen dat eventuele spamfilters geen meldingen blokkeren die door de verkoper zijn verzonden of die belast zijn met de annulering van de bestelling.

3) Herroepingsrecht

3.1 Consumenten hebben te allen tijde een herroepingsrecht.

3.2 Meer informatie over het herroepingsrecht is te vinden in de standaard herroepingsinstructies van de verkoper.

4) Prijzen en betalingsvoowaarden

4.1 De door de verkoper aangegeven prijzen zijn totaalprijzen, inclusief de wettelijke omzetbelasting. Eventuele leverings- of verzendkosten worden apart vermeld in de betreffende productbeschrijvingen.

4.2 In geval van leveringen naar landen buiten de Europese Unie zijn in bepaalde gevallen extra kosten van toepassing die niet voor rekening van de verkoper zijn en die door de klant dienen te worden voldaan. Hieronder vallen kosten voor monetaire transacties door financiële dienstverleners (bijv. vergoedingen voor verzending en inklaring) of factureringsrechten en -kosten (bijv. douanerechten).

4.3 De klant heeft verschillende betalingsmogelijkheden, die worden aangegeven in de onlineshop van de verkoper.

4.4 Wanneer de klant kiest voor vooruitbetaling dient het bedrag onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst te worden voldaan.

4.5 In geval van keuze voor de betalingsmethode 'PayPal' verloopt de betaling via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.a. r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg overeenkomstig de toepasselijke gebruiksvoorwaarden van PayPal, die kunnen worden ingezien via https://www.paypal.com/nl /webapps /mpp /ua /useragreement-full ?.locale.x=nl_NL. Voorwaarde om voor deze betalingsmethode te kiezen is onder meer dat de klant een PayPal-rekening opent of reeds beschikt over een PayPal-rekening.

5) Hefboom- en verzendvoowaarden

5.1 Voor zover niet iets anders is overeengekomen vindt de levering van artikelen plaats via verzending aan het door de klant aangegeven bezorgadres. Bepalend voor de afwikkeling van de transactie is het tijdens de bestelling aangegeven bezorgadres.

5.2 Als de transportafdeling de bestelling terugstuurt naar de verkoper omdat levering aan de klant niet mogelijk was, draagt de klant de kosten voor de mislukte levering. Dit geldt niet wanneer de klant geen verwijt treft ten aanzien van de mislukte bezorging of wanneer hij tijdelijk verhinderd was om de levering in ontvangst te nemen, tenzij de verkoper de levering binnen een redelijk geachte termijn heeft aangekondigd.

5.3 Om logistieke redenen is het niet mogelijk om bestellingen zelf af te halen.

6) Aanvragen van een vergoeding

In het algemeen zijn de wettelijke regelingen betreffende de aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing en in het bijzonder gelden de volgende bepalingen.

6.1 Voor klanten in de hoedanigheid van consument

  • De klant moet het gebrek aan het geleverde artikel binnen twee maanden na ontdekking van de schade melden aan de verkoper.
  • De verjaringstermijn voor klachten inzake gebreken bedraagt twee jaar vanaf het melden van het gebrek.

6.2 Afgezien van de contractuele vorderingen tot schadevergoeding op grond van de artikelen 9 en 10 van Titel 1 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek, heeft de verkoper niet het recht om van elk van de partijen bij de overeenkomst schadevergoeding te vorderen op grond van vorderingen tot schadevergoeding op grond van het bepaalde in het betreffende artikel (BW 6:186, BW 7:24). Dit geldt niet
- als de verkoper het publicatierecht niet kent of niet op de hoogte is;
- wanneer de verkoper de aanwezigheid van het gebrek heeft tegengesproken of;
- indien het gebrek door schade aan een andere zaak zoals bedoeld in BW 6:190 vermogensschade van minder dan 500,- euro heeft veroorzaakt.

7) Toepasselijk recht

7.1 Als de klant handelt als consument zoals beschreven in punt 1.2, dan geldt voor alle rechtsbetrekkingen van de partijen het recht van de staat waar de klant zijn gewone verblijfplaats heeft en niet het UN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken, maar uitsluitend de jurisdictie met betrekking tot alle geschillen aangaande overeenkomsten die zich specifiek richten naar de woonplaats van de klant.

7.2 Als de klant optreedt als een derde partij zoals bepaald in punt 1.2, dan geldt voor alle rechtsbetrekkingen van de partijen het recht van de staat waar de verkoper zijn hoofdkantoor heeft en niet het UN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken, maar uitsluitend de jurisdictie met betrekking tot alle geschillen aangaande overeenkomsten die zich specifiek richten zich naar de plaats van het hoofdkantoor van de verkoper.

8) Alternatieve geschillenbeslechting

8.1 De Europese Commissie stelt op internet onder de volgende Link een platform beschikbaar voor de online beslechting van geschillen: https://ec.europa.eu /consumers /odr

Dit platform dient als contactpunt voor de online aankoop van goederen en diensten via het internet, voor zover het een consument betreft.

8.2 De verkoper is niet verplicht of bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure van een geschillencommissie voor consumenten.

Laatst bekeken
Nichts mehr verpassen!

Uw Vespa Scooter Online Shop door RWN Moto

Hier vindt u alles over Vespa. Of het nu gaat om originele accessoires, originele Vespa-helmen en -kleding of merchandise. Wij hebben alles waar het hart van de Vespa rijder sneller van gaat kloppen. Onze grote keuze aan originele producten wordt aangevuld met hoogwaardige accessoires van andere premiumfabrikanten. Ontwerp uw Vespa zoals u dat wilt!

Uw Vespa Scooter Online Shop door RWN Moto

Hier vindt u alles over Vespa. Of het nu gaat om originele accessoires, originele Vespa-helmen en -kleding of merchandise. Wij hebben alles waar het hart van de Vespa rijder sneller van gaat kloppen. Onze grote keuze aan originele producten wordt aangevuld met hoogwaardige accessoires van andere premiumfabrikanten. Ontwerp uw Vespa zoals u dat wilt!

  • Aankoop op factuur
  • Gratis verzending vanaf €500
  • Veilig betalen met SSL
  • 14 dagen retour
Vertreten durch die IT-Recht Kanzlei
Fairness im Handel